Lions Women Skill Training Center

Blogg för LWSTC - Odari, Nepal

toppbild1

Tack för att du tittar på denna flik. Vi behöver aktiva faddrar. Skolan är betald med Lions-pengar. Driften av skolan sköts av en lokal styrelse men då skolan vare sig får kommunalt eller statligt stöd så behövs fadderpengar för att utbildningen skall bli effektiv.

Mera information om hur man blir fadder får du via kontakt med Anette Axelsson - Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

IMG 3785k
Skolans elever februari 2020

Avgiften för fadderskapet är 100 kronor/månad. Då får flickorna bra utbildning, mat och bostad på skolan om de bor långt bort.

Använd BG 376-9296  (Lions distrikt 101V) det är viktigt är att du märker betalningen med ”LWSTC”. Det går bra att betala för längre terminer än en månad, gärna halvårs- eller helårsvis.

DSC04858k

Skolgården är kringgärdad av skolbyggnaden på tre sidor och på den fjärde sidan finns en grind. Här inne blir det som en skyddad oas för elever och personal.