Huskvarna

Huskvarna fronttop1

LIONS CLUB Huskvarna

Lions Huskvarna har fyllt 60 år

Firade med att bjuda stadens pensionärer på revy.

60 rs jub
Klubbmedlemmar i gult lotsar våra gäster på plats.

Hur firar man ett jubileum? Ja, man kan t.ex. ordna en egen bankett med uppvaktning och jubileumstal. Man kan annonsera och kanske ordna ett speciellt lotteri. Det finns många alternativ.

I Huskvarna tänkte vi till och kom fram till att vi egentligen är helt beroende av stadens invånares stöd och lokala företagares sponsring. Vi borde tacka!

Det finns i Huskvarna sedan flera år ett kritikerrosat revysällskap som under höstarna roar staden med en lokalrevy där politiker och olika händelser nagelfars.

Vi köpte en hel föreställning och bjöd in stadens pensionärer till en gratis revy. Vi fyllde hela salongen med glada människor som kanske annars inte kommit iväg på en sådan begivenhet.

Efteråt fick vi ta emot många tack.

Revyns första akt avslutades med en rivig hyllning till Lions 60 år.

r
Revyns hyllningsnummer

Med denna revyaktivitet skapade vi inte bara PR för Lions, vi fick tillfälle att tacka alla sympatisörer i Huskvarna. Dessutom hyllade vi det duktiga revygänget.

Vi tycker att revy är KULtur!

Lars Bergqvist
Lions Huskvarna