Bankeryd

start2a

IMG 3750

Med vår Lionsflagga i topp gick det årliga evenemanget "Fotbollens dag" av stapeln på Furuviks gräsplaner. Bankeryds Sportklubbs fotbollsfest för de små från sex till elva år blev som tidigare år en total succé. Redan klockan 9 intogs planerna av drygt hundratalet småflickor med tillhörande föräldrar för att lära sig grunderna i den ädla fotbollskonsten.

Inledningsvis presenterade Susanne Rajala från arrangörsföreningen dagens program för att efterträdas av en av Lions Club Bankeryd utsänd informatör - Hans Merkert - som informerade om Lions verksamhet med tonvikt på vad som händer i Bankeryd. Därefter vidtog gemensam uppvärmning till rytmerna av pockande musik under ledning av två entusiastiska kvinnliga ledare. Sedan tog aktiva ungdomar och seniorer varsin grupp med småflickor ut till de olika planerna för diverse fotbollsövningar under ett par timmar. Dagen avslutades med att varje deltagande flicka fick mumsa i sig pizzabitar med tillhörande dryck med stöd av Föreningspizzan och Lions.

Med start klockan 13 var det så dags för pojkarna att beträda gräsmattorna. Programmet ovan upprepades i sin helhet inför ett par hundra personer. Denna gång tog Lion Per Andersson till orda.

Dagen till ära hade klubben besök av Andreas Ravelli som presenterade sin kollektion av kläder mm.

För Lions ungdomskommitté tecknar

Per Andersson