LIONS CLUB

Bankeryd

Välkommen till vår Medlemssida!

Som medlem loggar du in till höger för att ta del av all information!

cb ansokbild1

Bli medlem i Lions

Vi vill gärna bli fler!

Är du intresserad av att hjälpa de människor som har det svårt i livet och samtidigt få ta del av en härlig gemenskap? Då är Lions Club Bankeryd-Jönköping något för dig.

Målsättningen med vår verksamhet är att hjälpa behövande och att förbättra samhället. Det gör vi genom att samla in pengar på olika sätt som vi sen fördelar lokalt, nationellt och internationellt. Alla pengar vi samlar in går till hjälpverksamhet.

Alla medlemmar drar, efter bästa förmåga och i möjlighet av tid, sitt strå till stacken genom att delta i några av de aktiviteter vi arrangerar.

Att bli medlem i en Lionsklubb ger dig möjlighet att komma med nya idéer, arbeta lokalt, nationellt eller internationellt. Du får nya vänner i ett nätverk av Lionsmedlemmar. Du gör dessutom samhället bättre för dem som bor där och har roligt på samma gång.

Hur arbetar vi?
Vi träffas en gång i månaden, förutom i juli och augusti, för att rapportera om våra olika aktiviteter etc. Då äter vi en gemensam måltid tillsammans som vårt klubbmästeri fixat och ofta lyssnar vi på något intressant föredrag. Varje aktivitet har en egen kommitté som lägger upp årets insatser och samordnar bemanning. Träffarna är informella och trivselfaktorn är hög - vi har roligt samtidigt som vi arbetar för en god sak. Varannan gång vi ses, får de som önskar, gärna ta med sig respektive.

Att vara medlem i Lions handlar om att föregå med gott exempel, bygga relationer och förbättra världen genom vänlighet.

Kontakt för att bli medlem

Välkommen att kontakta vår ordförande i medlemskommittén eller vice ordförande i medlemskommittén via mejl eller telefon enligt nedan.

Ordförande i medlemskommittén: Bengt Svensson

Mobil: 072-167 19 37